1 December 2009

Club Literatura

(cedez.ro)

Imi este dor de Cartile de fiecare miercuri de la Cotidianul... de lansarile aferente, nerbadarea cu care asteptam unele carti, incantarea si dezamagirea unora, si povestea fiecareia... l-am aprofundat pe Boris, am iubit Blues-ul pt o pisica neagra si Smulgatorul de inimi, m-am retrait impreuna cu Marguerite Duras, le-am cunoscut pe Claire Castillion si pe Annelies Verbeke, am meditat asupra absurdului unor constrangeri si prejudecati sociale prin intamplarile din Fetita si tigara, am admirat ideile si curajul de a scrie ale femeilor din antologia Femei in lumea barbatilor, am luat Lectii de respiratie, si Micul dejun la Tiffany, am redescoperit America, si pe Alice... si atatea alte carti... am trait impreuna povesti atat de frumoase si de bogate, si atat de mult regret ca s-a terminat...


3 comments:

  1. Da, si mie mi se pare regretabil ca s-a terminal cu colectia Cotidianul. Initiativele Adevarul si Jurnalul National sunt si ele de apreciat, dar nu se apropie ca valoare de Literatura. Adica se adreseaza unui public mult mai incult.

    ReplyDelete
  2. Dap, sunt multe de discutat;
    insa, poate nu chiar 'public mai incult', ci doar putin obisnuit cu unele lecturi.

    Am trait insa multe momente frumoase si pe vremea cand am citit cartile care acum apar la Adevarul si JN, sunt carti care au partcipat la devenirea mea... uneori imi doresc sa retraiesc, sa imi reamintsc detaliat acele carti, sa compar impresii dintre cea de atunci si cea de acum (cea = eu, impresii, lectura, carte), ceea ce ma dispera... prea se ingroasa teancul.

    ReplyDelete
  3. Vorba batranului Heraclit, nu ne putem scalda de doua ori in aceleasi ape. Lecturile ALEA nu mai exista.

    ReplyDelete