30 July 2011

Carti in asteptare


Acest articol despre ultima carte a lui H. Murakami aparuta la Polirom, si Toamna la Pekin de Boris Vian pe care am terminat-o de curand, mi-au amintit ca am cateva carti care asteapta a fi citite de oarecum multa vreme; poate o lista(re) a lor va opri orbirea de care sufar de cand m-am apucat de studiat limba sarba:

* Muntele vrajit -- Thomas Mann -->
pt recitirea 'Muntelui vrajit' imi doresc ceva deosebit: zile libere si nesomn cu siguranta; nu stiu insa daca sa-mi cumpar 'bunataturi' de savurat si sa ma baricadez in casa cu cartea, sau sa ma dedic ei retragandu-ma undeva la munte, si sa ma ratacesc in poveste si in peisaj.

* Cronici romantate -- Boris Vian -->
dupa 'Spuma zilelor', nicio alta carte de Boris nu a fost la fel (cu fluturasi in stomac, adica) - proza (Smulgatorul de inimi, Moarte pocitaniilor, Amintirea, Blues pt o pisica neagra) sau poezie (Nu as cam vrea ca s-o mierlesc); am citit insa Toamna la Pekin - atat de 'Borish'- ca sa spun asa, incat parca as incerca si Cronicile romantate.

* Wittgenstein - the Story of a genius -- Ray Monk -->
inca o carte careia i-as dedica niste zile libere; fiind si biografie, ar fi primul meu mini-concediu petrecut cu Wittgenstein; mi-am mai petrecut sarbatorile de iarna cu scrierile lui, dar cu el - pt ca probabil va fi un fel de vizualizare foarte intensa, inca nu.

* Peisaj pictat in ceai -- Milorad Pavic &
* Partea launtrica a vantului -- Milorad Pavic
mi-am promis sa nu mai citesc nimic de Milorad pana nu termin de transcris citatele preferate din tot ceea ce am citit pana acum -- ca un fel de memento al farmecului trait; deocamdata am intrerupt activitatea, dar presimt ca nu voi rezista prea mult magiei lui si voi citit totusi macar una dintre cele doua carti in asteptare.

* Kafka pe tarmul marii -- Haruki Murakami -->
am ascultat audiobook-ul mai demult; insa cuvintele vorbite permit gandurilor sa se piarda mult mai usor decat cele scrise.



* lista deschisa *

3 comments:

  1. Aoleu, inca n-ai citit Ray Monk??? Profanare!

    ReplyDelete
  2. Daaa, ce sa mai!!! tu ai citit-o, deci? :D

    ReplyDelete
  3. Eu n-o am. NU umblu prin tari straine, stau la mila lu' Flonta si-a lu' Iliescu.

    ReplyDelete