4 June 2008

Bookfest 2008

De astazi incepand, 5 (cinci) zile de Bookfest...rabdare si tutun este tot ce trebuie; si ceva bani; cum pentru primele doua vorba vine, se pare ca ultimul devine esential; desigur, este permis sa te plimbi ca la muzeu prin "salonul cartii din bucuresti", ba mai mult, aici poti atinge si "exponatele"... singura problema ar fi momentul intrarii: pentru mine este momentul in care uit de orice imparteala a bugetului alocat, timp sau eventuale planuri; pe masura ce inaintez printre standuri, incep sa se creeze in minte tot felul de legaturi, amintiri, calcule si argumente pentru care as cumpara cate o carte declansatoare a conexiunilor respective. Inutil sa intocmesc vreo listuta sau ceva care sa semene cu ideea de organizare...
Intr-un final, sunt carti care ma vor convinge, carti pentru care voi fi sacrificat alte carti - mereu cu speranta catre sinea-mi ca vor fi "razbunate"...



Achizitiile bookfest 2007 - aproape asa cum au fost ele redate la momentul respectiv pe unul dintre forumurile pe unde mai activez :

*Maestrul si Margareta cu doar 16 lei, necartonata, de la Cartier - pt ca de fiecare data cand am citit-o, era fie de la biblioteca, fie a vreunei cunostinte

*Larousse - Dictionnaire de Francais - 10 lei - ceea ce aveam eu era un larousse de poche micut si necuprinzator

*Teodor Duna -- Catafazii-ed. Vinea -- al doilea volum de poezii al autorului, recompensat cu premiul national de poezie mihai eminescu pt debut in 2003

* o gramatica lb engleze de la booklet, pt ca e micuta si "portabila", deci posibil utila

* un poster cu Marin Sorescu

* Tales from Shakespeare - de fratii Lamb -- o mai am in doua exemplare, dar era cu CD si n-am rezistat - si mai era si pretul - doar 10 lei

* de la Polirom un singur volum pt ca aproape epuizasem resursele alocate si pt ca humanitasul fusese chiar inainte: Albastru nemerginit, aproape transparent -- Ryu Murakami -- pt ca am o slabiciune pt albastrul inefabil

* si de la Humanitas, o carte recomandata de o persoana draga mie, in ale carei gusturi literare am foarte mare incredere: Flori pt Algernon -- Daniel Keyes

* tot din colectia Cartea de pe noptiera: Parfumul - Patrick Suskind - am vrut-o inca de la gaudeamus 2006

* si in sfarsit, din aceasi colectie, o serie de eseuri - Alain de Botton - Despre farmecul lucrurilor plictisitoare - pt ca-mi placea cum suna dinainte de-a-mi fi recomandata.


No comments:

Post a Comment