14 July 2008

De demult citite V


Din colectia "Cotidianul"


Truman Capote - Mic dejun la Tiffany --> desi m-am obisnuit ca ecranizarea majoritatii scrierilor sa iasa mai slaba decat "originalul", si desi am vazut filmul acum ceva timp, pt mine cel putzin, nuvela a fost sub asteptari... desi personajul Holly Golightly pare destul de bine conturat, nu reuseste sa captiveze... m-as fi dorit subjugata de ea... n-am fost... ca stil pe ici pe colo cam aduce cu Salinger.
M-a emotionat in schimb ultima povestioara din volum "O amintire de Craciun" - despre care n-o sa scriu nimic pt ca mi-e lene, s-apoi, oricum fiecare percepe diferit si confera propriul sens cuvintelor...

Junichiro Tanizaki - Jurnalul unui batran nebun --> un batran obsedat de nora sa, banuindu-se a fi indragostit de ea, cumparandu-i bijuterii si indeplinindu-i dorintele pt a fi lasat s-o atinga... pe langa asta insa este si o descriere aproape continua a imbatranirii fizice in cel mai pur stil naturalist... multi termeni din cultura si civilizatia japoneza excelent explicati in notele de subsol... m-as fi asteptat la ceva mai multa poezie dat fiind faptul ca venea din partea unui scriitor japonez, dar chiar nu si-ar fi gasit locul aici - adica romanul este foarte bine scris si documentat, iar cu o sensibiltate exacerbata cititorul s-ar putea chiar imbolnavi de batranete (auto)indusa
(27 ian 2007)


Acum regret ca n-am scris nimic macar despre:
Pacientul englez -- Michael Ondaatje
Ochi albastri parul negru -- Marguerite Duras
Dormi! -- Annelies Verbeke
Insecta -- Claire Castillon
Femei in tara barbatilor
le preconizez insa, o recitire...


No comments:

Post a Comment